Ustavni Sud Crne Gore   Mapa   O Ustavnom sudu   Istorija i razvoj crnogorskog ustavnog sudstva   Ustavno sudstvo u sastavu dvočlane Savezne Republike Jugoslavije (1992. – 2006.)
Nakon raspada SFRJ, Crna Gora je, zajedno sa Republikom Srbijom, donijela Ustav Savezne Republike Jugoslavije (SRJ) po prethodno obavljenom referendumu građana Crne Gore i postala federalna jedinica, tj. republika-članica SRJ. Ustav Republike Crne Gore iz 1992. godine je Ustav ustavnog diskontinuiteta u odnosu na prethodni Ustav i donijet je na višepartijskoj skupštini i u cjelosti je usaglašen sa Saveznim ustavom.
Donošenje Ustava Republike Crne Gore iz 1992. godine predstavlja normativnu prekretnicu u pogledu ustavno-pravnog položaja Ustavnog suda. Tim ustavom postavljene su osnove sistema svojinskog i političkog pluralizma, kao i načela podjele vlasti na zakonodavnu (skupština), izvršnu (vlada) i sudsku (sud), dok ustavnost i zakonitost štiti Ustavni sud.
Ustav Republike Crne Gore od 1992. godine ustanovljava sudsku nezavisnost, propisuje obimnu listu ljudskih prava i sloboda , slobodne tržišne odnose i ekonomske zakonitosti, načela ustavnosti i zakonistosti.
4. februara 2003. godine, proglašena je Ustavna povelja Srbije i Crne Gore, konstitutivni akt državne zajednice Srbija i Crna Gora, čijim je donošenjem prestala postojati Savezna Republika Jugoslavija. Ustavna povelja državne zajednice Srbija i Crna Gora nije imala svojstva ustava, jer se njome nijesu regulisali unutrašnji odnosi Crne Gore i Srbije. Ustavi država članica u realnosti imali su ustavni suverenitet za čitavo vrijeme važenja Ustavne povelje. Stoga, Ustav Crne Gore od 1992. godine važio je sve do 22. oktobra 2007. godine, kada je proglašen važeći Ustav Crne Gore. (Mijat Šuković: Ustavno pravo, CID, Podgorica 2006, str 262.)
Najvažnija djelatnost Ustavnog suda u ovom periodu bilo je odlučivanje o ustavnosti zakona o ustavnosti i zakonitosti propisa i drugih opštih akata sa Ustavom i zakonom (tzv.apstraktna ustavno-sudska kontrola). Pored te najvažnije i osnovne djelatnosti, Ustavni sud je odlučivao o ustavnim žalbama zbog povrede pojedinačnih akata ili radnji, kojima se povrjeđuju slobode i prava čovjeka i građanina, ukoliko nije obezbijeđena druga sudska zaštita; sukobu nadležnosti između upravnih i sudskih organa; sukobu nadležnosti između ovih organa i organa lokalne samouprave; o saglasnosti akata političke stranke i udruženja građana; o zabrani rada političkih stranaka i udruženja građana; o izbornim sporovima i sporovima o referendumu i da li je predsjednik Republike povrijedio Ustav.